
Kid´s Concept
Ny uppstickare på inredningsmarknaden
I mars 2007 startade vi aktiebolaget SWEDEN Concepts AB med placering i Borås. Företaget har ett registrerat varumärke, Kid’s Concept. Företaget skall arbeta med grossistförsäljning av i huvudsak inredningsprodukter och detaljer till barnrum. Affärsidén bygger på konceptlösningar och serier med produktteman som ger våra kunder, butiker, möjlighet till merförsäljning. Att produkterna är koordinerade gör det enkelt för kunden att välja eftersom man kan mixa och matcha sortimentet. Vi vill vara med och påverka möjligheten att låta barnens fantasi få en naturlig plats i alla hem. Slutmålgruppen är barnfamiljer med barn i åldern 3-9 år och alla som köper produkter och presenter till denna målgrupp. Familjen, barnen och hemmet prioriteras högt i vårt tänkande.
Affärsidé
Kid’s Concept erbjuder unika koncept/produktserier inom heminredning och present för barn i åldrarna 3-9 år. Vi bygger våra koncept efter livet med barnen. Med glad och fantasifull egen design och känsla ska Kid’s Concept bli ledande på den Skandinaviska marknaden.
”Barn skall få vara barn”
Barn skall få vara barn – och inte små vuxna – det är mottot när vi designar och produktutvecklar våra produkter. Livet med barnen är utgångspunkt för oss när vi tar fram produkter. Kid’s Concept produkter är framtagna i nära samarbete med barnen. Vi har en ”barnstyrelse” där ger barnens åsikter, drömmar och tankar oss näring. Det hjälper oss att designa fantasifulla produkter.
Handgjord & unik – ingen är den andra lik
Våra träprodukter är handgjorda och unika – ingen är den andra lik.
Relationer
Relationer och kontaktnät är oerhört värdefullt och en viktig del i svårt företagande – vi har förutom stipendiet från Curamus deltagit i Nyföretagarcentrum och Espiras Företagscenters aktiviteter samt är med i Connect Väst’s språngbräda. Genom nytt och befintligt kontaktnät har vi fått många bra tips och råd i uppstarten. Vi har varit och kommer att fortsätta vara öppna för råd och tips i början som kan skapa nya relationer och kontakter. Personliga kontakten har varit viktigast för oss i valet av samarbetspartners, det skall kännas bra i maggropen.
Varför startade vi eget?
Vi upptäckte en brist på marknaden och vi hade kunskapen om grossistverksamhet. Vi ville få ägna oss åt något som vi tycker är roligt. Vi är Inte rädda för att hoppa på något nytt. Allt vi får vara med om på resans gång, tänk vad vi hade missat om vi inte vågat ta steget
Vad betydde Stipendiet för oss
Vi är så tacksamma för stipendiet från Curamus, det gav oss möjligheter och hjälp i uppstarten som vi har med oss i framtiden eftersom det i starten tas vissa beslut som påverkar för all framtid. Att någon trodde på vår idé och gav oss stöd i uppstartsfasen är oerhört betydelsefullt och möjligheten att få deras stöd och råd betyder mycketför oss och vårat självförtroende.
Vårt framgångsrecept
Kunskap kring det man håller på med, jobba snabbt och ta snabba beslut. Fokusera på det vi är bra på och ta hjälp med det vi inte kan av personer som är framgångsrika. Att vara ödmjuka och respektera kunder, leverantörer och samarbetspartners.
Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /var/www/curamus.se/public_html/wp-content/themes/curamus/template-parts/content-single.php on line 11
Tillbaka