
Estella.se
Lyxigt • Personligt • Modernt
Estella.se erbjuder märkeskläder för kvinnor med en lyxig framtoning. Estellas kund är kvinnan som älskar varumärken, värderar tid och bekvämlighet utan att göra avkall på personlig service och en premium shoppingupplevelse. Web-boutiquen erbjuder ett exklusivt sortiment, noggrant selekterat åt kunden. En renodlad satsning på märkeskläder gör att Estella.se är en s.k. ”pure player” d.v.s. en renodlad aktör inom detta marknadssegment. Ett nära samarbete med leverantörerna, korta ledtider, korta leveranstider hör till den snabbhet och flexibilitet som Estella.se vill förknippas med. Exempel på ett redan djupt samarbete är med det nylanserade klädmärket Morris Lady, kända Morris äkta hälft. Estella.se är först med att erbjuda det efterlängtade märkets kläder på nätet. Företaget har sina lokaler i anrika Oscar Jacobsons-huset i centrala Borås och för vidare mode- och textilarvet.
Estella.se erbjuder ett begränsat antal varumärken och satsar på ett brett utbud inom dessa. De olika varumärken får var sin ”shop-in-shop lösning” eller butik i butiken, för att kunna presentera en helhet för kunden utifrån en aktuell säsongskollektion. Under 2013 kommer webb-boutiquen att erbjuda ett femtontal varumärken för att inom ett par år nå upp till 25 – 30.
Estella.se ska bli bäst på att möta den moderna kvinnans behov. Kunden är en medveten kvinna som vill inspireras, men även värdesätter en hög servicegrad och en exklusiv förpackningslösning som förstärker den lyxiga shoppingupplevelsen. Det är något Estella.se har investerat i redan från start. Ytterligare en unicitet är Estellas färdiga köpförslag i form av outfits. Detta ser företaget som en given service till sina kunder, men även som en möjlighet till merförsäljning.
Curamus stipendiet har betytt mycket för företaget, då det har givits möjlighet att dra igång en verksamhet med en högre grad av professionalitet direkt från start. Medlen har dedikerats till utvecklingen av e-handelssystemet, som utgör bland de mest kritiska faktorerna i denna typ av verksamhet. Estella har ambitiösa tillväxtplaner och vill ta en top-of-mind plats hos alla kvinnor som älskar varumärken. I Sverige, i Norden och varför inte längre bort?
Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /var/www/curamus.se/public_html/wp-content/themes/curamus/template-parts/content-single.php on line 11
Tillbaka