Curamusdagen 2015 hölls på Lokverksta´n, Åhaga med Paul Frankenius som värd och konferencier. Niklas Ivarsson, Spotify, höll ett spännande entreprenörstal: Från idé till globalt varumärke. Niklas gav en inblick i Spotifys otroliga historik, nutid och visioner för framtiden. Att lyckas som entreprenör, enligt Niklas, beror på om man kan fokusera, ge allt för sin idé och få andra personer med sig, som också brinner för idén.
Årets Curamusstipendier delades ut till innovativa entreprenörer i bygden. Sex stipendiater presenterade sina affärsidéer och fick motta checkar och blommor.
”Ups and downs för nyföretagande”, var rubriken på kvällens paneldebatt, som leddes av Niklas Hedin. Henning Källqvist, Care of Carl, Prarthanaa Khokar, Customized carbon 3D Fabrics, och Andrea Djurle, Aderelles, delade med sig av sina erfarenheter om att vara entreprenör.
Ett 80-tal gäster deltog och kvällen avslutades med en mingeltallrik ”Från land och hav” komponerad av Marco, som är kock på Åhaga.
Niklas Ivarsson från Spotify föreläste under Curamusdagen 2015.